مارالمارال، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 16 روز سن داره

* مارال فرفری *

آشپزی

1391/5/1 15:29
نویسنده : مامان معصوم
415 بازدید
اشتراک گذاری

آش دوغ

 

 

 این آش مخصوص اردبیل میباشد و  به دلیل داشتن دوغ  سر شار از کلسیم هست

 

 

و توصیه میکنم حتما یه بار برای کو چو لو هاتون درستش کنیدقلب

 طرز تهیه ادامه  مطالب

 

مواد لازم :

 

 

برنج: 1 پیمانه

 

 

دوغ:1 پیمانه

 

 

آرد:1 ق غ


تخم مرغ :1عدد

 

 

جعفری و گشنیز از هر کدام 10 شاخه

 

 

آب:1 لیتر

 

 

 سیر:3 حبه

 

 

نمک و فلفل  به میزان لازم

 

 

نعنا:به میزان لازم

 

 

روغن: 1 ق غ


طرز تهیه:

 

 

ابتدا دوغ و ارد و تخم مرغ و نمک و فلفل را با هم مخلوط کرده و کاملا هم میزنیم تا وقتی آب

 

 

را اضافه کردیم مواد صاف و یک دست شود بعد این مواد را روی حرارت میگذاریم و اینقدر باید

 

 

هم بزنیم تا جوش بیاید

 

 

 

بعد از جوش اومدن سیر را رنده کرده و به مواد اضافه میکنیم .  چند دقیقه که گذشت  برنج

 

 

را که نیم ساعت قبل خیس کرده بودیم  به مواد اضافه میکنیم.

 

 

در اخر وقتی برنج درون آش تقریبا باز شده بود (مثل برنجی که تو شعله زرد باز میشه )

سبزی های خورد شده را به آشمون اضافه میکنیم .و میگذاریم تا آش جا بیافتد که حدود نیم

ساعت کافی میباشد.در اخر هم با نعنا داغ و سیر داغ تزیینش میکنیم

 

 

نکته:من سبزی رو آخر اضافه میکنم که ویتامین خودش رو حفظ کنه

 

 

نکته:اگر مواد را مرتبا تا جوش اومدن هم نزنیم دوغ به اصطلاح میبره

 

امیدوارم خوشتون بیاد

 

مامان مارال  فرفری

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

نایسل
31 تیر 91 17:19
وای عزیز دلم مرسی این آش خیلی خوشمزه است حتما درستش میکنم [h

واقعا خوشمزست من 2 بار در هفته درست میکنم مارالم خیلی دوست داره


خرید اینترنتی محصولات پنبه ریز تخفیف و ارسال رایگان
31 تیر 91 17:42
سلام. من نماینده فروش اینترنتی محصولات پنبه ریز هستم. کد معرف خود را یادداشت کنید: 0030151151 شما می توانید با این کد به سایت پنبه ریز panberes.ir مراجعه و ثبت نام کنید و از امکان خرید با تخفیف و ارسال با پست رایگان استفاده کنید و محصولات را مستقیم دم در خانه تحویل بگیرید. برای ثبت نام و استفاده از این تسهیلات داشتن کد معرف ضروری است. آن را گم نکنید. بعد از ثبت نام در سایت محصولات دلخواه خود را انتخاب و با کارت بانکی - هر بانکی می شود - (رمز دوم باید فعال باشد) پرداخت می کنید و آن را با پست رایگان میاورند دم در خانه شما تحویل می دهند. با بهترین آرزوها برای شما خانواده عزیز و گرامی

ممنون
مامان فرنيا
1 مرداد 91 9:25
اش دوغ خوشمزه است اما خيلي سخته از اين نظر كه بايد همش هم بخوره من يك مدل ديگه درست ميكنم كه دوغ را اخر ميريزيم و ديگه براي تنبلي مثل من خوبه هم زدن زياد نمي خواد


بله منم اون جوری درست میکنم که دوغ رو اخر میریزی .
مامان علی خوشتیپ
1 مرداد 91 14:21
سلام مامان مارال عزیز
میشه عکس این آش رو هم بذارید
آخه پستای ما با عکسه.بی صبرانه منتظریم
ممنوناز همراهیتون


سلام من گذاشته بودم ولی باز نشده بود که الان براتون گذاشتم با عرض پوزش
مامان سویل
1 مرداد 91 16:13
دستت درد نکنه عزیزم من این اش رو خیلی دوست دارم حتما باید بپزمش

به ماهم سری بزنین


خواهش میکنم چشم
بابای سونیا(کارشناس طب سنتی)
19 مرداد 91 13:49
من لینکتون کردم
در ضمن این آش برای سرد مزاجها اصلا غذای خوبی نیست مخصوصا برای خانمها و دختر شما که مشکل یبوست داره


ممنون خیلی خوب شد چون فکر میکردم چون سبزی داره خوبه